انجمن علمی روان‌پزشکان ایران

توجه جدی‌تر به مشارکت هم‌افزا با گروه‌های داوطلبانه و دانشگاهی

 

هیأت مدیره، خواهان توجه جدی‌تر به مشارکت هم‌افزا با گروه‌های داوطلبانه و دانشگاهی جهت پیشگیری از خودکشی پزشکان است.

رئیس انجمن علمی روان‌پزشکان ایران در بیست و هفتمین جلسه هیأت مدیره، که پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد، گزارشی از تدارکات برگزاری چهارمین همایش پیشگیری از خودکشی که با محوریت علمی جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران و اجرایی معاون دادستانی کل کشور و با مشارکت دستگاه‌های علمی و اجرایی مختلف قرار است در آینده نزدیک در تهران برگزار شود ارائه نمود. این همایش بیشتر قرار است جمعیت عمومی را هدف قرار دهد و به افزایش دانش عمومی در این زمینه کمک کند.

هیأت مدیره نگرانی خود را از روند مداوم مرگ و از دست دادن همکاران پزشک در اثر خودکشی ابراز کردند. اعضای هیأت مدیره در همین راستا ضمن بررسی راهکارهای که تاکنون جهت مداخله در این مساله مورد استفاده قرار گرفته و بعضی برنامه‌های مشترک که برنامه‌ریزی شده ولی هنوز به اندازه کافی نتیجه نداشته راهکارهای جدیدی را مورد بررسی قرار دادند.
در این جلسه دکتر فهیمه سعید عضو هیأت مدیره گزارشی از امکان همکاری با فعالیت‌های داوطلبانه که برای مداخله جهت کاهش خودکشی همکاران پزشک در حال انجام است ارائه نمود. در نهایت مقرر شد تا با استفاده از امکان فعالیت داوطلبانه همکاران روان‌پزشک و ظرفیت‌هایی که کانال‌های اطلاع رسانی انجمن می‌تواند در اختیار گذارد، مشارکت هم‌افزا با گروه‌های داوطلبانه و دانشگاهی، به عنوان یکی از چند راهکار اصلی انجمن علمی روان‌‌پزشکان ایران جهت مداخله در این مساله مورد استفاده قرار گیرد.

انجمن روانپزشکان ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *