انجمن علمی روان‌پزشکان ایران

خدمات جامعه‌نگر باید اولویت اصلی باشد

دیدار با معاونت سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران
دکتر امیر شعبانی رییس کمیته‌ی روان‌‌پزشکی تروما و دکتر امیرحسین جلالی ندوشن سخنگو و عضو هیات مدیره‌ی انجمن علمی روان‌پزشکان ایران روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ با دکتر عباس میرزابیگی معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار کردند.
در این دیدار که در محل ساختمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور چند نفر از همکاران پزشک و روان‌‌پزشک شاغل در بخش‌های مدیریتی بنیاد صورت گرفت، بعد از بحث و بررسی پیرامون وضعیت کنونی ارائه خدمات سلامت روان به جانبازان که در نامه رئیس انجمن به معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد تأکید قرار گرفته بود پیشنهادهای اجرایی برای برون رفت از این وضعیت مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر امیر شعبانی رئیس کمیته روان‌پزشکی تروما انجمن علمی روان‌پزشکان ایران در این جلسه راه‌اندازی و اشاعه و توسعه سیستم سلامت روان جامعه‌نگر و خدماتی چون ویزیت در منزل را در کنار استفاده از شیوه‌ی روزآمد ویزیت آنلاین بهترین و مناسب‌ترین شیوه برای پاسخ دادن به نیازهای رو به رشد جمعیت در حال گذر به سالمندی جانباز کشور معرفی کرد. او همچنین بر نیاز مبرم به ارائه‌ی خدمات سرپایی روان‌درمانی، کاردرمانی و توان‌بخشی به جانبازان اعصاب و روان سراسر کشور تأکید کرد.
دکتر عباس میرزابیگی معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأیید پیشنهادهای انجمن، مقرر نمود گروهی در هماهنگی با انجمن علمی روان‌پزشکان ایران برای تدوین شیوه‌نامه راه‌اندازی خدمات روان‌پزشکی جامعه‌نگر و پیگیری آن تا رسیدن به نتیجه تعیین شود.

انجمن روانپزشکان ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *