انجمن علمی روان‌پزشکان ایران

فراخوان دوم  برای تدارک نیروی تخصصی مداخله در بحران

فراخوان دوم
برای تدارک نیروی تخصصی مداخله در بحران

مخاطب: همکاران محترم روان‌شناس (کارشناسی ارشد و دکتری روان‌شناسی بالینی/سلامت) و مددکار اجتماعی (کارشناسی ارشد و دکتری)

مخاطرات و بحران‌های متنوعی از قبیل زلزله و سیل مکرراً مردم مناطق مختلف کشور را متأثر می‌کند و جدا از آسیب اقتصادی، زیرساختی، زیست‌محیطی و سلامت عمومی، تبعات روانی-اجتماعی جدی و ماندگار دارد. مداخلات روانی-اجتماعیِ به‌هنگام و مؤثر در بحران‌ها، نیاز به برنامه‌ریزی و ایجاد آمادگی پیش از وقوع بحران دارد و یکی از بخش‌های این برنامه، آماده‌سازی نیروهای داوطلب حضور در عرصه‌ی وقوع مخاطرات است. بر این اساس انجمن علمی روان‌پزشکان ایران هم‌اکنون در صدد است فهرستی از روان‌شناسان (کارشناسی ارشد و دکتری روان‌شناسی بالینی/سلامت) و مددکاران اجتماعی (کارشناسی ارشد و دکتری) داوطلب امدادرسانی تهیه کند تا این افراد در زمان وقوع مخاطرات بتوانند در حوزه تخصصی خود در چهارچوب سیاست‌های کشوری مداخله در بحران فعالیت کنند.
این انجمن به‌تدریج برنامه‌هایی آموزشی برای افراد داوطلب فوق تدارک می‌بیند و گواهی گذراندن موفق کارگاه‌های آموزشی «سلامت روان در حوادث و بلایا» را به آنها اعطا می‌نماید تا به این ترتیب گامی در مسیر آماده‌سازی نیروهای متخصص جهت حضور داوطلبانه در برنامه‌های کشوری مداخله در بحران برداشته شود.
از همکاران گرامی روان‌شناس (دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری روان‌شناسی بالینی یا سلامت) و مددکار اجتماعی (دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری) تقاضا می‌شود در صورت تمایل به مشارکت در اجرای برنامه‌های کشوری مداخله‌ی روانی-اجتماعی در مناطق آسیب‌دیده و گذراندن کارگاه‌های آموزشی فوق، از طریق شماره واتساپ ۰۹۹۰۶۴۹۴۶۸۰ به دفتر انجمن علمی روان‌پزشکان ایران اعلام آمادگی کنند (با ذکر نام و نام خانوادگی، رشته و مقطع تحصیلی، شماره تلفن همراه و منطقه اشتغال فعلی).

کمیته روان‌پزشکی تروما
انجمن علمی روان‌پزشکان ایران

انجمن روانپزشکان ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *