انجمن روانپزشکان ایران

گفتگو و تبادل‌نظر انجمن و مدیر کل سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد‌ وزارت بهداشت

گفتگو و تبادل‌نظر پیرامون ماده واحده، قانون جدید درمان اختلالات مواد، مداخله در خودکشی، و ارتقای سلامت روان همگانی

دکتر حامد مصلحی سرپرست اداره سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دعوت انجمن علمی روان‌پزشکان ایران با حضور در دفتر انجمن با رییس و اعضای هیات مدیره به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

در ابتدای جلسه دکتر سید وحید شریعت رییس انجمن ضمن خوش‌آمدگویی به دکتر مصلحی، به انتقادات و پیشنهادات علمی که انجمن در بعضی مسایل داشته است اشاره کرد و بر این نکته تاکید کرد که انجمن متوجه محدودیت‌ها در مدیریت بعضی موارد هست و ارائه مشاوره علمی به مسولان را وظیفه خود می‌داند و همزمان آمادگی دارد که در حد توان خود به مدیران کمک کند.

دکتر مصلحی در ادامه به استقلال انجمن‌ها اشاره کرد و یکی از کاربردهای انجمن‌ها را همکاری در پروژه هایی دانست که دولت به تنهایی نمی‌تواند پیش ببرد.
وی در ادامه چند حوزه‌ای را که انجمن‌ می‌تواند جهت تحقق آن با وزارت بهداشت همکاری کند پایش رسانه‌ها در نحوه انتقال اخبار خودکشی و مداخله در آن، آموزش روان‌شناسان و پزشکان عمومی در سیستم مراقبت‌های اولیه، ارتقا روند غربالگری و مداخله در موارد مثبت از نظر افکار خودکشی در سیستم مراقبت‌های اولیه و کاهش انگ و افزایش سواد سلامت روان برشمرد

همچنین در این جلسه دکتر شریعت نگرانی انجمن از بازبینی قانون مبارزه با مواد مخدر و همچنین درمان SUD را بیان کرد
همچنین در این جلسه در مورد ماده واحده قانون سلامت روان هم صحبت‌هایی شد و پیشنهاداتی ارائه گردید.

انجمن روانپزشکان ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *